Колумбийската кампания срещу книжното пиратство включва представяне на издателите пред читателите

06 - Март - 2020

Колумбийските издатели и Панаирът на книгата в Богота образоват читателите, запознавайки ги с процеса на книгоиздаването и въвлечените в него професионалисти, с цел борба с книжното пиратство

 

Колумбийските издатели разработват стратегия за образоване на потребителите в книжния сектор относно проблемите с книжното пиратство. Кампанията включва серии с цветно-илюстровани карти в комиксов стил, подредени в гирлянди, които показват кои са тези, които са потърпевши от книжното пиратство - от автора и/или илюстратора до графичния дизайнер, преводача, разпространителя и книжаря. Програмата е представена в училищата с цел демонстриране на младежите на щетите, които биха причинили, ако ползват пиратска литература.

 

Съобщението на картите е No a la piratería – „Не на пиратството”. Дизайнът и разпространението на програмата са дело на Международния панаир на книгата в Богота и Колумбийската книжна камара. „Бихме искали хората да ценят веригата на книжното производство и всички хора, съставляващи тази верига”, казват от Панаира. „Това не е първата кампания на Колумбийската книжна камара, но искахме да стартираме образователна кампания и да покажем на читателите кой стои зад създаването на една книга”. 

 

В началото маркетинг планът на кампанията се фокусира изключително в различни канали на социалните медии, последвани от представяне в 17-те регионални панаири на книгата в Колумбия. „За читателя авторите са единствените видими лица от веригата на книжно производство. Авторите са тези, които развълнуват емоциите на читателите и поради тази причина е важно да се подчертае фактът, че те имат нуждата да бъдат защитени от пиратство”, допълват от Международния панаир на книгата в Богота. „Голямата ни цел е бъдещите поколения да кажат „не” на пиратството. Искаме те да имат знанието кой е замесен в създаването на една книга – нещо, което много от нас не сме осъзнавали, когато сме били млади. Никой не ни е казал кой е коректорът, какво правят издателят и преводачът и заради това започнахме да организираме работилници в градове из цялата страна с ученици, обяснявайки им как се създава една книга”. Университетите също участват, като включват в таксата за обучението на студентите и книгите, които ще трябва да си закупят през годините. По време на семестъра дават код на всеки студент, чрез който те имат достъп до книгите си. Целта на инициативата е ограничаване на вероятността за купуване на пиратски издания.  

 

Изчислените загуби за книжната индустрия в Колумбия за изминалата година се равняват на над 198 милиарда песос или 58,5 милиона щатски долара. Според Колумбийската книжна камара почти половината от тази сума идва от университетски учебници и технически издания, а друга четвърт от художествена литература, научна литература и поезия.

 

Колумбийските издатели търсят партньорство в кампанията и с колегите си в Латинска Америка, които срещат същите проблеми с пиратството – Аржентина, Еквадор, Мексико и Перу.

 

Въпреки че книгите в Колумбия са освободени от ДДС, коричните цени не са фиксирани, а много от изданията са вносни, така че средната цена на нова книга може да бъде много над възможностите на семейства с нисък доход – фактор с голямо влияние върху пиратството.

 

Новата колумбийска кампания е придружена от видеото: https://www.youtube.com/watch?v=vT0s_K1cDEQ 

 

Източник: publishingperspectives.com

https://publishingperspectives.com/2020/01/colombia-campaign-against-book-piracy-introduces-publishing-people-to-readers/

x