Първа среща на партньорите по проекта TISP
Милано, 19 юни 2013 г.
Задачи на срещата:
- определяне на теми за обсъждане за 2013 г. и началото на 2014 г.;
- съставяне на календар със събития (поне 4 събития на година), които TISP да организира, към които да се присъедини или които ще бъдат от интерес за темите на проекта;
- очертаване на идеята за вида и съдържанието на крайния продукт на проекта – “smart book”;
- определяне на комуникационна стратегия на TISP.
Резултати от срещата:
- Основни теми, интересни за проекта (могат да бъдат допълвани):
- Нови бизнес модели и генериране на печалба |
- Издаване на учебна литература |
- Технологични стандарти и операционна съвместимост |
- Иновации, с отправна точка читателя |
- Еволюция на интерактивния дизайн и иновативни потребителски интерфейси |
- Social reading |
- Електронна търговия и дистрибуция на електронни книги |
- Е- умения на книгоиздателите |
- Детско книгоиздаване |
- Иновации в управлението на правата (DRM) |
- Big Data |
- Достъпност |
- Self-publishing |
- Gamification („въвличане на потребителя“) |
- Конкурентни и пробивни технологии |
- Новата роля на библиотеките и библиотекарите |
- Cloud базирани решения |
- Финансиране на иновациите |
- Календар на възможни събития на TISP – такива, на които да се презентира TISP или събития, занимаващи се с темите, вълнуващи TISP (есента на 2013 г. и пролетта на 2014 г.):
- 2013 г.
Събитие |
Дата/Място |
Сфера |
EDITECH |
20 юни/Милано |
Книгоиздаване |
LIBER |
2-4 окт./Мадрид |
Книгоиздаване |
Frankfurt Book Fair, Contect Conference |
8 окт./Франкфурт |
Книгоиздаване |
ICT Event |
6-8 ноем./Вилнюс |
ICT |
iMinds |
5 дек./ Брюксел |
ICT |
DE workshops |
?/ Брюксел |
ICT |
- 2014 г.
Събитие |
Дата/Място |
Сфера |
CEBIT |
10-14 март/Хановер |
ICT |
FICOD |
? май/Мадрид |
ICT |
Sight City |
14-16 март/Франкфурт |
ICT |
Bologna Children Book Fair |
23-27 март/Болоня |
Книгоиздаване |
London Bookfair: Digital Minds |
7 апр./ Лондон |
Книгоиздаване |
- Опорни точки за създаване на smart book:
- Smart book ще бъде уеб сайт със “smart”компоненти. Основно ще бъде ресурс от информация, предназначен за книгоиздатели, ICT компании и заинтересовани трети страни.
- Основни компоненти (допускат се предложения):
- Централизирана база данни със силно фрагментирано съдържание;
- Възможност за обмен на информация със сайтовете на партньорите и групата на TISP в Linked-in (RSS);
- Връзка с twitter;
- Атрактивно оформление и съдържание;
- Съдържание на английски език с евентуална възможност (в бъдеще) за превод на всички езици на проекта, който ще се осъществява от партньорите.
- Технически характеристики (допускат се предложения):
- Open source – „отворен код“;
- Съдържание, обогатено с много ключови думи за по-ефективно търсене;
- Search Engine Optimization – лесно намиране на съдържанието в Гугъл;
- Предвидена възможност за RSS експорт и друг xml формат;
- Система за управление на съдържанието на сайта: Drupal (допускат се и други предложения за CSM)
- Съдържание (допускат се предложения) :
- Съдържание по теми;
- Новини;
- Информация за събития;
- Линкове към външни източници на информация;
- Научни статии;
- Проучвания;
- Презентации;
- Проблеми, търсещи решение;
- Най-важната част от smart book са примерите от практиката: истории за бизнес успехи и провали, описани в последователността - проблем, предложение за решение и резултат от взетото решение;
- Профили на фирмите (издатели и ICT), които са споменати в описаните примери.
- Проблеми при изграждането и управлението на smart book:
- Постигане на регулярни посещения на сайта;
- Убеждаване на фирмите да споделят личния си опит – успехите си и провалите си в колаборацията между книгоиздаване и дигитални технологии;
- Съдържанието трябва да е динамично и интересно (не само текст, а и аудио, видео и т.н);
- Сайтът се нуждае от администриране;
- Уточняване на цената на сайта, кой да го изгражда и до колко са приложими гореспоменатите предложения.
-
- Комуникационна стратегия на TISP:
Съдържание на информацията, събирана за проекта:
- основно реални примери от практиката (business cases), успешни или не;
- доклади;
- студии;
- обратна връзка от събития, на които са се обсъждали теми, важни за TISP;
- идентифициране на потенциални заинтересовани страни в проекта (отделни личности или компании), които биха могли да допринесат за целите на проекта, например ICT компании, които работят с издателства или ICT експерти, които работят в книгоиздателския бранш.
Цел на събраното по проекта съдържание е да:
- информира ICT компаниите, какви технологии използва книгоиздателската индустрия;
- информира книгоиздателите, какви решения могат да предложат ICT компаниите;
- информира двата сектора за нуждите и потребностите на потребителите.
Нива на комуникация:
- Комуникация между партньорите – чрез Basecamp, където партньорите информират относно събития, предлагат теми и предоставят съдържание за smart book;
- Комуникация чрез вътрешните мрежи на партньорите – разпространение на информацията чрез собствените комуникационни канали – интернет страница, бюлетин;
- Комуникация с обществеността като цяло – страни, заинтересовани от темите, с които се занимава TISP; (Създаване на Linked-in група)
- Съставяне на препоръки, които ще бъдат оформени от FEP и DE на база информацията, събрана в smart book. Препоръките ще бъдат резултат от консенсус между FEP, DE и консорциума от партньори.